Każda firma powinna mieć swoją swoją stronę w sieci. Nie bez powodu mówi się, że firma, której nie widać w internecie, praktycznie nie istnieje. Tak naprawdę dzisiaj jest.

Wyobraźmy sobie sytuację, że Kowalski szuka hydraulika. Pierwsze co robi, to wyjmuje smartfona i szuka najbliższego zakładu hydraulicznego w Google. Taka jest prawda, bo dzisiaj to jest zrobić najłatwiej. Jak więc sprawić, aby to do nas zgłosił się klient, w tym wypadku Kowalski? Otóż po wyszukaniu hydraulików w okolicy w wyszukiwarce, powinien on zdobyć informację o naszej firmie. Po wejściu na naszą stronę, na pewno zadzwoni do nas i umówi się na termin wizyty hydraulika. Łatwe i skuteczne, niemniej jednak żeby to mogło zagrać, niezbędne jest porządne upowszechnianie strony w internecie. Zupełnie inaczej jeżeli już ktoś będzie czegoś szukał i nie znajdzie nas, to zlecenie otrzyma inna osoba i tak to będzie wyglądało. Nie ma się co tutaj oszukiwać ani czarować.
Tak więc świetnie, wiemy że powinniśmy wypromować własną stronę. Ale jak można takie coś zrobić? Otóż wcale nie jest łatwo, niemniej jednak nie jest to też niewykonalne. Bardzo ważne jest, by było dobrze zrealizowane pozycjonowanie stron. O co tutaj tak realnie chodzi? Otóż o pozycję naszej strony internetowej w wyszukiwarce internetowej, w momencie gdy ktoś wpisze ciekawe nas hasło. Tak do funkcjonuje. Tak zatem co składa się na owe pozycjonowanie? Na początku stronę należy zoptymalizować tak, aby była przyjazna dla algorytmów wyszukiwarki. Chodzi tutaj o dokładnie określone zmiany w kodzie i treści strony. Nazywa się to działaniami z kategorii SEO, a więc z angielskiego search engine optimization – czyli w wolnym tłumaczeniu, optymalizacja pod kątem silnika wyszukiwarki. Silnik to właśnie wszelkie algorytmy, jakie dana wyszukiwarka używa, ażeby móc przypisywać strony jako lepsze, gorsze, bardziej i mniej wartościowe itd. Im lepsza w opinii wyszukiwarki jest strona, tym wyżej zawędruje na liście rezultatów, a o to nam właśnie tutaj chodzi.
Jednak samo SEO to nie wszystko. Powinniśmy również stronę wypromować, tak by wyglądało na to, że jest popularna. To z kolei także ma swoją swoją nazwę, a znane jest jako linkowanie. Chodzi o pozostawianie po sobie odnośników w wielu miejscach w sieci. Można to robić przykładowo tam, gdzie są katalogi witryn internetowych, można promować się w komentarzach i postach na forach dyskusyjnych i w tym podobnych miejscach. Działa to na takiej zasadzie, że gdy programy wyszukujące natrafią na link do naszej strony, to wówczas uznają, że jest ona bardziej popularna i umieszczają ją jeszcze wyżej w wynikach. Wszystko to prowadzi ostatecznie do tego, że w dodatku ludzi dowiaduje się o naszym istnieniu i mamy dodatkowo klientów.
Więcej informacji na stronie: usługi seo.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz