Kwestią sporną przez cały czas jest to, co należy znaleźć na gadżecie reklamowym. Czy dużo lepiej zamieścić tam samo logo firmy, czy także dane kontaktowe, a ma możliwość opis działalności. Tutaj nie ma jednej, sztywnej zasady. Jest natomiast miejsce na indywidualną interpretację. Przykładowo kamizelki odblaskowe z logo rządzą się innymi prawami niż kubki czy długopisy. Na każdym z owych gadżetów posiadamy sposobność zamieszczenia mniejszej lub większej ilości informacji.
Tam, gdzie jest mało miejsca i gdzie należy się maksymalnie streszczać, najlepsze efekty daje umieszczenie samego logo i adresu strony internetowej. To jest dzisiaj najpopularniejszy sposób. Z tym że zdaje egzamin kiedy strona posiada w miarę najbardziej prostą do zapamiętania domenę, kiedy jest ona trudna, to ilość wejść na stronę z takiego gadżetu będzie znacznie mniejsza. Tanie długopisy reklamowe powinny mieć więc nadrukowane logo i adres strony w taki metodę, aby te detale zostały widoczne. Jeśli zamieścimy tak dokładny opis firmy małym drukiem, numer telefonu i dane kontaktowe, to niedużo prawdopodobne jest to, że ktoś z tego w ogóle skorzysta i zacznie dzwonić. Na stronę jednak może wejść dużo ludzi, którzy będą zainteresowani tym, co reklamujemy. Jeśli logo przykuwa wzrok i jest w miarę ciekawe, a domena chwytliwa, to wszyscy ludzie przynajmniej z ciekawości zajrzą do niej i sprawdzą, co reprezentuje. Jeżeli już natomiast wytwarzamy brelok z logo, to niczego oprócz logo i stroną nie trzeba tam umieszczać. Przesycenie informacjami przenigdy nie przynosi dobrego rezultatu.
Zobacz: brelok z logo.