W dużych biurach, w których zaaranżowane są open space na nieszczęście bardzo trudno o prywatność. Wszystkie rozmowy są słyszane przez pozostałych pracowników i de fakto bardzo ciężko jest się skupić na wykonywaniu swoich zadań. Szczególnie dotkliwe jest to wówczas, kiedy musimy utworzyć istotną rozmowę i ktoś nam przeszkadza.

Dźwięki, które nas zagłuszają mogą nam w pełni uniemożliwić wykonanie rozmowy i w dodatku bardzo denerwować. Czasem powinniśmy coś nagrać, innym razem przeprowadzić wideokonferencję z klientem lub kontrahentem, a w takim zgiełku nie da się tego zrobić. Hałas w biurze jest ogromnym problemem i na nieszczęście w znaczącej liczbie sytuacji nie da się go uniknąć. Dzwoniące ciągle telefony, dźwięki drukarek, skanerów i faksów, rozmowy innych ludzi lub prezentacje puszczane na ekranach umieją bardzo mocno przeszkadzać w wykonywaniu zadań. Dlatego też w biurze należy zaaranżować miejsce, w którym będzie zwyczajnie cicho. O ile nie ma osobnego pomieszczenia, które można byłoby w ten sposób wykorzystać rozstrzygnięciem może być budka telefoniczna akustyczna, w której z powodzeniem można wykonywać rozmowy. Pracownicy, którzy chcą gdzieś zadzwonić, mogą po prostu wejść do budki na tak długi okres czasu, jakiego potrzebują. Na nieszczęście większości biur nie da się przeorganizować w taki sposób, aby były bardzo prywatne i aby pracownicy mieli w nich spokój i ciszę. W wielu sytuacjach należy po prostu wykorzystać dostępną przestrzeń, a ta nie jest przecież zaaranżowana w prawidłowy sposób i powstaje chaos.

Polecam: akustyka w biurze.

Dodaj komentarz