Czy organizowanie szkoleń dla pracowników ma sens i należy to robić, czy nie gorzej zaoszczędzić sobie kosztów i fatygi? Zdania na ten temat są podzielone, bo jak pokazuje praktyka, efekty szkoleń nie zawsze są takie, jakich się spodziewano. Nie za każdym razem bowiem okazuje się, że szkolenia rozwiązywanie problemów mają takie zagadnienia, o jakie chodziło pracodawcom. Bywa tak, że taka tematyka nie jest wyczerpana.
Wiele w tej kwestii zależy też od tego, jak w udział w szkoleniu zaangażują się jego uczestnicy. Jeżeli okaże się, że grupa pracowników, która została wytypowana do udziału w szkoleniu, nie zainteresuje się prezentowana tematyka, to nie wyniosą oni zbyt sporo z takiego kursu. Zaangażowanie i pragnienia osób, które mają być szkoleń, są bardzo istotne. Sama obecność na szkoleniu nie wystarczy. Powinno się skupiać się na tym, o czym jest mowa i przyswajać nowe informacje. Jedynie wówczas szkolenia z komunikacji mogą przynieść oczekiwane efekty. Dlatego ważnym zadaniem dla pracodawcy jest wyselekcjonowanie na szkolenia tych osób, które w rzeczywistości mogą na nich coś zyskać i pragną w nich uczestniczyć nie na siłę i z racji konieczności, ale z pragnienia. Bardzo dobrze jest również, kiedy organizuje się szkolenia, korzystając z oferty sprawdzonych ośrodków szkoleniowych. Wtedy można być pewnym, że szkolenia z motywacji będą na wysokim poziomie. Jeśli weźmie się pod uwagę szkolenia przeprowadzane przez firmy, których się nie zna, w każdym momencie ponosi si w pewnym sensie ryzyko. Nie za każdym razem szkolenia przeprowadza się na takim samym wysokim i zadowalającym poziomie.
Polecamy: jak zarządzać zespołem.