Chociaż pozycjonowanie czyni już nieodłączny detal akcji promocyjnych dla dużych, średnich i małych przedsiębiorstw, są jeszcze osoby, które nie wiedzą, na czym polega współpraca z pozycjonerem. Warto więc tę niewiedzę usunąć, tym bardziej że coraz trudniej przebić się do świadomości klienta bez dobrze wypromowanej strony.
Pozycjonowanie stron – bez względu na to, czy współpracujemy z firmą pozycjonującą, czy z freelancerem – przebiega zazwyczaj według następujących etapów:

Klient odzywa się do firmy pozycjonującej/freelancera i przedstawia mu własne oczekiwania (w tym celu należy zazwyczaj wypełnić formularz kontaktowy)

Po kilku godzinach (przeważnie do doby) firma pozycjonująca/freelancer przesyła odpowiedź, a w niej wstępną analizę naszej strony, analizę stron naszych konkurentów, wykaz proponowanych fraz, wytyczne optymalizacyjne itd.

Klient akceptuje ofertę
Rozpoczynają się prace (wiele firm/freelancerów gwarantuje wyniki już po kilku dniach).

SEO w pigułce
Oczywiście dalsze prace zależą od tego, co jest do zrobienia na stronie, ale zadania dzielą się zazwyczaj na optymalizację i linkowanie. Do optymalizacji wchodzi optymalizacja programu i treści, czyli na przykład. wprowadzenie tekstów do kategorii, uczynienie adresów URL przyjaznymi, wyeliminowanie błędów w kodzie, przyspieszenie pobierania się strony z serwera i tak dalej.
Linkowanie to z kolei pozyskiwanie linków w źródłach zewnętrznych, takich jak zaplecza, strony z tekstami typu pressel, katalogi internetowe itp. Dodajmy że profesjonalny pozycjoner powinien utrzymywać stały kontakt z klientem, a też – jeżeli już taka jest kliencka wola – udzielać specjalistycznego doradztwa na każdym etapie prac. Bez wątpienia SEO to działania o wiele bardziej skomplikowane niż wynika to z powyższego zarysu, ale – o ile wybraliśmy dobrą firmę – nie musimy się o to martwić. No właśnie, o ile wybraliśmy dobrą firmę, bo ofert jest dziś wiele, natomiast nie wszystkie z nich są warte uwagi. Zanim wybierzemy zatem jakąkolwiek, warto zweryfikować, czy określony usługodawca ma dobrą renomę, odpowiednie doświadczenie itd. Promowanie strony w internecie to zbyt poważne przedsięwzięcie, żeby podejść do niego w sposób niedbały.
Dodatkowe informacje: pozycjonowanie na abonament częstochowa.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz