O ile zapytalibyśmy potencjalnego konsumenta, co ma wpływ na to, że wybiera się określone produkty, to zdecydowana zdecydowana większość z nich odpowiedziałaby, że jest to jakość i cena. W zasadzie jest to spostrzeżenie słuszne.
Jednak jest jeszcze jeden czynnik, który ma duży wpływ na to, jakie produkty są wybierane. Takim na pewno jest opakowanie produktu. To ono w wielu przypadkach decyduje o tym, że wybierany jest określony produkt. Bardzo często gdyż jest tak, że ich składy są gruntownie takie same. Różnią się one wyłącznie tym, kto jest ich producentem i jak są one opakowane. O ile opakowanie jest atrakcyjniejsze, to taki produkt wybierany jest dużo częściej.
Dlatego współcześni producenci zwracają wyjątkową uwagę na to, by etykieta produktu i jego opakowanie było jak najlepiej interesujące. Oczywiście takie ładniejsze opakowania wymagają inwestycji. Bo nie dość, że takie opakowania i etykiety częstokroć wykonuje się na specjalne zamówienie. Ponosi się także wyższe koszty ichniejszym produkcji. Wystarczy, że kolory użyte na opakowaniu czy etykiecie są bardziej intensywne i już ich cena jest wyższa. To natomiast nie przyczynia się do tego, że opakowania reklamowe cieszą się mniejszym zainteresowaniem. Bezpośrednio przeciwnie. Jeżeli wyłącznie producenci posiadają szanse przekonać się o ich skuteczności, to są w stanie inwestować w nie. Koszt takiego opakowania i tak w każdej chwili jest wliczony w cenę produktu, a przy zamawianiu hurtowych ilości opakowań i etykiet, ichniejszym jednostkowe ceny są bardzo niskie. Dlatego kreacja opakowań jest w tym momencie tak popularna. Zajmuje się nią kilka agencji kreatywnych, które opracowują projekty opakowań dla bardzo zróżnicowanych towarów. Od dobrej bielizny, po opakowania ciastek. W każdym takim przypadku zlecenia tego rodzaju są realizowane z wielką dokładnością i z uwzględnieniem uwag klienta.
Zobacz więcej: whiteart.pl/portfolio/opakowania.